dinsdag 3 april 2012

BEAUTY || Zomerse Nail Art!


In de winter hou ik van nagellak kleurtjes als zwart, grijs, donker rood en andere winterse kleuren. Nu we alweer de maand april zijn ingeslagen en steeds dichterbij de zomer komen, grijp ik liever naar zomerse knal kleuren. Vandaag heb ik voor jullie een nail-art met de knalkleuren roze en oranje met een ombre effect en voor de speelsheid ook nog eens witte stippen! Woohoo, summer-party-ready-nails!


Voor deze nail-art gebruik ik een basecoat, 3 kleuren nagellak, een dottingtool, een sponsje en een ondergrond waarop nagellak kan worden aangebracht. Ik heb hiervoor een oude cd gebruikt. De kleuren nagellak zijn oranje, roze en wit voor de stippen. Je kan er ook voor kiezen om andere kleuren te gebruiken, wat wel erg mooi is om kleuren te gebruiken die vrij dicht bij elkaar liggen zodat het ombre effect subtiel en mooi in elkaar over loopt. 
  • Oranje: 1 Seconde van Bourjois in de kleur 05
  • Roze: Gosh in de kleur 569 Flamingo
  • Wit: Nail art stamping van Essence in de kleur 


Ik wil nog wel eens lui zijn en een basecoat skippen, maar omdat ik nu gebruik maak van vrij felle kleuren heb ik deze stap niet overgeslagen. Hier gebruik ik de 'So Perfect Base Correctrice' van Bourjois, een fijne topcoat die super snel droogt en waardoor mijn nail-art al meerdere dagen perfect op mijn nagels blijft zitten zonder chips! 


Als eerste breng ik de oranje lak ('1 Seconde' lak in de kleur 05) van Bourjois aan. Dit is een fijn zomers kleurtje in prachtig oranjemet mooie subtiele glittertjes erin (ook leuk voor de aankomende Koninginnedag!). Deze lak vind ik met 1 laag al voldoende dekken en droogt ook nog eens super snel. Dat is fijn voor een nailart! 


De roze lak van Gosh druppel ik op een oude cd-rom. Met het sponsje (ik gebruik hier een make-up sponsje maar bijvoorbeeld een afwassponsje of iets dergelijks is ook prima.) Het sponsje dep ik in de nagellak en breng ik aan op de onderkant van m'n nagels in deppende bewegingen. Ik vind het het fijnste werken om geleidelijk de roze kleur dekkend te maken op de nagels, door 1 laag te stempelen en dan door te gaan naar de volgende nagel zodat de roze lak kan drogen. Dit omdat het sponsje de natte nagellak nog wel eens eraf wilt trekken en dan hou je dus geen roze meer over! Hou deze handeling vol, door onderaan de roze kleur dekkend te maken en geleidelijk naar boven de roze lichter dept. Zo ontstaat er een mooi ombre effect. 


Zo hoort het ombre effect door deppende bewegingen er uit te zien. Onderaan is de roze kleur geconcentreerder en loopt zachtjes door naar oranje. Deze 'techniek' veroorzaakt nagellak overal op je vingers, dus dit moet nog even verwijderd worden met een wattenstaafje! 


Na de vorige stap, kan je stoppen met de nailart en er een basecoat (eventueel met glitters kan ook super leuk zijn!) erover heen lakken en je bent klaar. Maar, je kan er ook voor kiezen om nog witte stipjes aan te brengen zoals hierboven. Dit heb ik gedaan met een dottingtool, een soort pennetje met een bolletje eraan waarmee je makkelijk stippen kan zetten. Heb je deze niet, kan je ook een satestokje hiervoor gebruiken. Druppel een beetje witte nagellak op de cd-rom en doop je dottingtool of satestokje hierin. 


Lak hierna je favoriete topcoat over de lak heen (ik heb nog een keer de basecoat van Bourjois gebruikt) en klaar is deze makkelijke en zomerse nail-art!

Wat vind je ervan? En welke kleuren zijn bij jou favoriet in de zomer?

xoxo Larissa

1 opmerking:

  1. Victimization esѕential Oils SafelyAlways Portmanteau a tantric masѕagе
    oil in a two-peгcent dilution οf substаntive іn Thaіland,
    but in India.

    Visit my blοg pοst; sensual massage London official website
    My webpage - sensual massage

    BeantwoordenVerwijderen